מה זה PPC?
ראשי תיבות של Pay-Per-Click – מודל פרסום באינטרנט שבו מפרסמים משלמים עבור כל לחיצה על מודעה שלהם. מודעות אלה מוצגות בדרך כלל בתוצאות החיפוש של מנועי חיפוש כמו גוגל, או באתרי אינטרנט אחרים.
איך עובד PPC?
כאשר מפרסם יוצר קמפיין PPC, הוא בוחר מילות מפתח רלוונטיות לעסק שלו. כאשר משתמש מחפש את מילות המפתח הללו, מודעת המפרסם עשויה להופיע בתוצאות החיפוש. אם המשתמש לוחץ על המודעה, הוא מנותב לאתר האינטרנט של המפרסם.
אחד היתרונות בשיטה הזו, היא שהמפרסם משלם רק כאשר משתמש לוחץ על המודעה שלו, ולכן הוא יכול להיות בטוח שהכסף שלו מושקע בצורה יעילה. בנוסף, ההשקעה הכספית מנותבת לקהל יעד רלוונטי, משום שהמודעות מוצגות רק למשתמשים שמחפשים מידע רלוונטי לעסק, ולכן הן יעילות יותר ממודעות פרסום אחרות.
אם כך, PPC נשמע כמו הדרך האידיאלית לפרסום, לא?
אז זהו ש… יש גם כמה חסרונות.
למשל, תחרות גבוהה על מילות מפתח. נניח ויש לי חנות של שוקולד שאני רוצה לשווק, מלבדי יש עוד עסקים רבים שמציעים שוקולד למכירה, ולמרות שאני הכי טובה בשוק – גם הם ירצו לבחור במילות מפתח דומות לשלי ("שוקולד" , "משלוחים", "הזמנות" וכו'…). ומה קורה כשיש ביקוש? כמובן המחיר עולה. כך שנצטרך לשלם יותר כסף עבור כל הקלקה.
בעיה נוספת היא שאף על פי שהפלטפורמה הזו יכולה להיות מאוד נוחה ויעילה, צריך להבין בניהול קמפיין PPC בשביל להפיק ממנו את המירב. צריך לזהות את המילים הנכונות, לדעת לנתח ולפרש את התנועות, ובשביל זה צריך להתמחות בתחום, או להיעזר באיש מקצוע.
אם בכל זאת תרצו להתחיל את דרככם בתחום, ולנסות לנהל בעצמכם את הקמפיין, קבלו מספר טיפים ליצירת קמפיין PPC מוצלח:
-
-
- מילות מפתח רלוונטיות: בחרו מילות מפתח שאנשים מחפשים כאשר הם מחפשים מוצרים או שירותים כמו אלה שאתם מציעים.
- מודעות מושכות: כתבו מודעות ברורות, תמציתיות ומעניינות שיעודדו משתמשים ללחוץ עליהן.
- הגדירו תקציב מתאים: קבעו תקציב יומי או חודשי לקמפיין שלכם, ועקבו אחר הביצועים שלו כדי לוודא שהוא משתלם.
- עקבו אחר התוצאות: עקבו אחר נתוני הקמפיין שלכם, כמו מספר ההקלקות, שיעור ההקלקות (CTR) ועלות ההקלקה (CPC), כדי לזהות מה עובד ומה לא.
-
PPC יכול להיות כלי יעיל מאוד לקידום עסקים באינטרנט. עם קצת תכנון ומאמץ, תוכלו ליצור קמפיין PPC מוצלח שיגיע לקהל היעד שלכם ויגדיל את המכירות שלכם.